[CML 057752] 【英日語ブログ記事No.3336】■ I have something to tell American youth! (No1) アメリカの若者たちに伝えたいことがある!(No1)

山崎康彦 yampr7 @ mx3.alpha-web.ne.jp

Hello Everyone!

みなさん こんにちは!

My name is Yasuhiko Yamazaki.

山崎康彦と申します。

I am a japanese independent journalist based on internet media.

私は独立系のネットジャーナリストです。

I am also a political and social activist.

同時に私は政治&社会運動の活動家です。

I am broadcasting everyday in Japanese 【YYNewsLive】 except Saturday and
Sundayat 9.00 p.m. in local time for more than 7 years.

私は日本語放送【YYNewsLive】を土曜日と日曜日を除く毎日午後9時から配信しすでに7年以上になります。

Approximately 1000 persons are watching every time.

毎回約1000名の方が視聴されています。

I started English-Japanese broadcast from the 7th 2016 in order to talk
directly to 1.4billions of English speakers around the world to let them
know the hidden and unknown truths on Japan and the world.

私は英日語放送を2016年2月7日からを開始、日本と世界の隠され知らざる真実を世界14億人の英語圏の人々に直接伝える放送をしています。

Please find here-after the English blog revised on the scenario of
English-Japansese broadcast made yesterday on the 29th January 2020.

昨日水曜日(2020.01.29)夜放送しました英日語放送台本を加筆訂正しました以下の英日語ブログをお読みください。

【Video】31m35s

https://ssl.twitcasting.tv/chateaux1000/movie/590717376#

【English-Japanese Blog】【英日語ブログ記事No.3336】

■ I have something to tell American youth! (No1)

アメリカの若者たちに伝えたいことがある!(No1)

"Gun ownership is protected by the Constitution," advertised by
President Trump, Republican politicians, the National Rifle Association
and other "gun defenders"is a "constitutional lie"!

『銃所有は憲法で保護されている』とトランプ大統領と共和党政治家と全米ライフル協会ら『銃所有擁護派』の宣伝は『憲法違反の大嘘』である!

[Image] "Gun ownership is guaranteed by the Constitution" sticker
promoted by "Gun defenders"

【画像】『銃所有擁護派』が宣伝する『武器所有は憲法で保障されている』のステッカー

The text of the Second Amendment of the United States Constitution is as
follows.
『米国憲法修正第二条』の条文は以下のとおりである。

A well regulated Militia, being necessary to the security of a free
State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be
infringed.

The general interpretation of this article is as follows:

この条文の一般に流布している『解釈』は次のとおりである。

The right of people to hold and carry arms must not be violated for the
well-disciplined militias, which are necessary for the swecurity of the
free (federal) sate.

よく規律された民兵は自由な(連邦)国家の安全にとって必要であるから、人民が武器を保有し携帯する権利は、これを犯してはならない。

But this interpretation is "completely" wrong!

しかしこの解釈は『完全に』間違っている!

This is because the word "state" does not mean "federal state" but it
means each "state" of the 13 states that have won independence.

なぜならば、『state』は『連邦国家』を意味するのではなく、独立を勝ち取った13州の一つ一つの『州』を指しているからである。

Ifthe word  "state" means " federal state", the article should be "the"
instead of "a".

もしも単語の『state』が『連邦国家』の意味であれば、冠詞は『a』ではなく『the』となるはずだからである。

Furthermore, if the word "state" means  "federal state", it should be
uppercase "State" instead of lowercase "state".

更に単語の『state』が『連邦国家』を意味するのであれば、小文字ではなく大文字の『State』となるはずだからである。

▲The “correct interpretation” of the Second Amendment of the US
Constitution is as follows!

『米国憲法修正第二条』の『正しい解釈』は以下の通りである!

Well-disciplined militias are necessary for the security of each state,
the right of the people to hold and carry arms must not be violateted.

よく規律された民兵は自由な各州の安全にとって必要であるから、人民が武器を保有し携帯する権利はこれを犯してはならない。

In other words, the right of the people to keep and bear arms is the
right of the disciplined militias for the security of each free state.

すなわち、人民が武器を所有し携行する権利は、自由な各州の安全のために規律ある民兵が武装する権利である、ということである。

In other words, the Second Amendment of the US Constitution does not
allow the people to arm themselves unconditionally.

すなわち、『米国憲法修正第二条』は人民が勝手に無条件に武装することは認めていないのである。

▲The United States is the world's worst “gun great power”  where
citizens are armed with guns and killing each other!

米国は市民が銃で武装し殺し合いをしている世界最悪の『銃大国』である!

In the United States, 300 million guns are nationwide owned by civilians.

米国には全国に3億丁の銃が民間人に所有されている。

In the United States, 20,000 people commit suicide with guns each year.

米国では毎年20,000人が銃で自殺している。

In the United States, 13,000 people are killed by guns each year.

米国では毎年13,000人が銃で殺されている。

In the United States, one million people go out with their guns every day.

米国では、毎日100万人が銃を携行して外出している。

In the United States, gun shootings that kill more than a dozen people
at once are frequent.

米国では、一度に十数人が殺される銃の乱射事件が頻発している。

All of this is due to the fact that successive Republican Presidents,
Republicanpoliticians and the National Rifle Association and other gun
defenders have usedlarge sums of money to buy parliamentarians and the
Media to crushed the oppositions.

これらのすべては、歴代共和党大統領と共和党政治家と全米ライフル協会ら『銃所有擁護派』が、大金を使って国会議員やメデイアを買収して反対運動をつぶしてきた結果である。

All of this is due to the fact that they have threatened the Democratic
politicians, opinion leaders and activists to crushed the oppositions.

これらのすべては、彼らが反対運動を率先する民主党政治家やオピニオンリーダーや活動家を恫喝して反対運動をつぶしてきた結果である。

"Gun defenders," including President Trump, Republican politicians and
the National Rifle Association are now "brainwashing" Americans with a
big big propagandaof lie of "a completely wrong constitutional
interpretation."

トランプ大統領と共和党政治家と全米ライフル協会ら『銃所有擁護派』は、今『完全に間違った憲法解釈』を大宣伝して米国民を『洗脳』している。

The aim is to completely crush the "gun prohibition movement" and "gun
control movement" that have been booming around young people!

その目的は、若者を中心に盛り上がっった『銃所有禁止運動』と『銃規制運動』を完全につぶすことである!

(No1 end)

(No1おわり)

【Informations From Suginami】 【YYNews YYNewsLive】
Yasuhiko Yamazaki
e-mail: yampr7 @ mx3.alpha-web.ne.jp

情報発信者 山崎康彦
メール:yampr7 @ mx3.alpha-web.ne.jp