[CML 029461] Re: 教えてください。

T.kazu hamasa7491 at hotmail.com

google 動画検索で
ビリー・ホリデイが歌う
「strange fruit」は、
Youtubeにありました。

Billie Holiday - Strange Fruit
http://www.youtube.com/watch?v=h4ZyuULy9zs

歌詞
Southern trees bear strange fruit (南部の木には奇妙な果実がなる)
Blood on the leaves and blood at the
root (葉には血が、根にも血を滴たらせ)
Black bodies swinging in the southern
breeze (南部の風に揺らいでいる黒い死体)

Strange fruit hanging from the poplar
trees. (ポプラの木に吊るされている奇妙な果実)
Pastoral scene of the gallant south (美しい南部の田園に)
The bulging eyes and the twisted mouth (飛び出した眼、苦痛に歪む口)
Scent of magnolias sweet and fresh (マグノリアの甘く新鮮な香りが)
Then the sudden smell of burning flesh. (突然肉の焼け焦げている臭いに変わる)
Here is a fruit for the crows to pluck (カラスに突つかれ)
For the rain to gather for the wind to
suck (雨に打たれ 風に弄ばれ)
For the sun to rot for the trees to drop (太陽に朽ちて 落ちていく果実)
Here is a strange and bitter crop. (奇妙で悲惨な果実)

ni0615田島拝