[CML 026322] 9/17(火) Occupy Monsanto モンサント社前抗議行動「TPPを推進し、命と環境・農を支配する多国籍大企業、モンサントにNO!」

qurbys at yahoo.co.jp qurbys at yahoo.co.jp

紅林進です。

世界の農業市場を支配し、遺伝子組み換え(GM)食品を無理やり世界に
押し付けようとしている米国系多国籍大企業モンサント社。

このモンサント社に対する批判は世界的に高まっており、今年も「Occupy
Monsanto」(モンサントを占拠せよ!)世界同時行動が9月17日(火)に
日本を含む世界各地で行われます。(http://occupy-monsanto.com/ )

同時にモンサント社はTPP推進、TPP押し付けの中心的企業でもあります。
そしてそのモンサント社と提携しているのが、米倉弘昌日本経団連会長が
会長をしている住友化学です。

9月17日(火)、「STOP TPP!!官邸前アクション」の呼びかけで、東京・東銀座
にある日本モンサント社前で、昨年に引き続き抗議行動が行われます。

その呼びかけをPARCの会員MLより転載させていただきます。

(以下転送・転載・拡散大歓迎)
Occupy Monsanto
モンサント社前抗議行動
2013.9.17
TPPを推進し、命と環境・農を支配する多国籍大企業、モンサントにNO!
http://bit.ly/1dxz9n9

 誰もが食べたくないと思っている遺伝子組み換え(GM)食品を無理やり世界
に押し付けようとするのが、モンサント社。
 その強引な姿勢に対する市民の反撥は世界中で日に日に強まっており、昨年
に引き続いて今年も「Occupy Monsanto」(モンサントを占拠せよ!)世界同時
行動が9.17(火)に呼びかけられています。(http://occupy-monsanto.com/ )
 このモンサント社のロビイストであった人間が、今アメリカのTPP農業主席交
渉官におさまっていることからもわかるように、TPPを進する代表的企業でもあ
ります。
 わたしたちの食を、健康を、環境を、自由を、食料主権を守るために、モンサ
ントの強引なやり方に、みなでNO!の声をつきつけましょう!

●日時:2013年9月17日(火)16:30~17:30
●場所:日本モンサント株式会社前
 東京都中央区銀座4-10-10 銀座山王ビル(1Fはパチンコ屋)
 都営地下鉄浅草線・東京メトロ日比谷線「東銀座駅」A2出口
 地図: http://goo.gl/maps/YCGiJ

●内容:
★モンサント社に対する申し入れ書の提出(主催者)

★ゲストトーク(予定):
「タネの支配を許すな」
  安田節子(食政策センタービジョン21)
「チリの“反モンサント法”ほか南米遺伝子組み換え事情」
  印鑰智哉(環境活動家)
「日本のGM最前線 茨城からの報告」
  戸田桃子(生活クラブ生協)&にゃんとま~(市民活動家)
「遺伝子組み換えと食の安全」
  西分千秋(遺伝子組み換えに反対する活動家)
「映画『世界が食べられなくなる日』に見る遺伝子組み換えの問題」
  松下加奈(アップリンク)

★アピール・出し物等:
 ミュージカル「わたしたちはモルモットじゃない!」
 コール&鍋叩き隊合奏 ほか

◎プラカード・鳴りものなどのアピールグッズをご持参下さい!
◎鍋&お玉の持参歓迎!叩き鳴らしてアピールしましょう!

呼びかけ:STOP TPP!!官邸前アクション
Webサイト: http://bit.ly/1dxz9n9
Twitter: https://twitter.com/TPP_kantei ←当日の実施状況はこちらで告知
Facebook イベントページ: http://on.fb.me/15ke8UQ

(参考)
2012.9.18 Occupy Monsanto の様子 http://bit.ly/15HVQSX
2013.5.25 March Against Monsanto の様子 http://bit.ly/14eUc7c

(下記、英語バージョンです)
-----
Occupy Monsanto
Protest at Monsanto's Tokyo Office
Sept. 17th, 2013
Let's say NO! to Monsanto, the company trying to take control of the
world's food supply.

Monsanto and the US government are trying to force the world to eat
their genetically modified foods. Foods which no one would want to eat
if they were given a choice.

Citizens of the world must unite to fight their coercive tactics. That
is why we will "Occupy Monsanto" again this year, joining in
solidarity with activists around the world on Tuesday, September 17th.
http://occupy-monsanto.com/
The US negotiator for agricultural concerns is a former Monsanto
lobbyist! To preserve our food, our environment, our freedom, and our
food sovereignty we must all say NO to Monsanto.

Please join us in front of Monsanto's office in Ginza on Tuesday,
September 17th 2013 from 16:30 to 17:30.
Monsanto's offices are located at 4-10-10 Ginza, Chuo-ku, Tokyo (The
first floor is a pachinko parlor)
Here is a map: http://goo.gl/maps/YCGiJ

Access: Take the Toei Asakusa Subway Line or Tokyo Metro Hibiya Line
to "Higashi Ginza Station" and go to exit A2.

Demonstration contents:
We will present Monsanto with a letter detailing our objections to
their activities.

Guest Speakers (subject to change) (speeches will be in Japanese)
"We must not allow our seeds to be controlled"
- Setsuko Yasuda, from Vision 21
"Chile's Anti-Monsanto Law" and other GMO news from South America
- Tomoya Inyaku, international activist
"News from Ibaraki, the GMO front line in Japan"
- Momoko Toda, Seikatsu Club Cooperative Association
- Nyantomah, Activist
"The Safety of Genetically Modified Foods"
- Chiaki Nishibun, Anti-GMO Activist
"The Day When The World Could No Longer Eat (movie)"
- Kana Matsushita, Uplink Theater

Pamphlets and appeals:
Musical "We are not Guinea Pigs!"
Assorted anti-Monsanto calls

Please bring placards, instruments, pots and pans, etc.
Anything that can be used to get the attention of Monsanto's employees
and Tokyo passerby.

Web site: http://bit.ly/15x6XYD
Twitter: https://twitter.com/TPP_kantei
Facebook page: http://on.fb.me/15ke8UQ

For assistance in English please contact http://jp.mc1006.mail.yahoo.co.jp/mc/compose?to=ron@no-monsanto.jp

Here are some scenes from the March Against Monsanto on May 25th, 2013:
http://bit.ly/14eUc7c

A video of the Occupy Monsanto action in September of 2012:
http://bit.ly/15HVQSX
chao!(・_・)ゝ